Jag skriver...

tisdag 22 januari 2013

Fåfäng

Eftersom mina springgrejer var kvar på jobbet sen igår passade jag på att springa hem. Tolv minusgrader ute gjorde att valet föll på grismasken.
Tog nog på mig lite för mycket kläder också för jag var dysvett när jag kom hem. Men jag frös inte. Svår balansgång det där.

Men det går inte att va fåfäng när det är kallt. Grismasken är ju inte superfin och det var många som tittade extra på mig när jag luffsade förbi. Men det bjuder jag på! Funktion före snygghet på den!

Och den är så himla bra! Det känns inte att det är kallt ute och den skyddar ju dessutom lite av kinderna. En väl investerad slant. Airtrim is the shit!

Nästan 20 km skön löpning till samlingen. :)

4 kommentarer:

  1. Oh, har funderat på att köpa en sådan! Har du provat olika eller bara denna? Tänker att blickarna är ett plus, så skärper man löpsteget lite extra kanske :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara provat denna. Den kändes enklare att använda än LungPlus.

      Radera
  2. Vad är syftet med en sån där grismask då? misstänker att det har med andningen att göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syftet är att inandningsluften värms upp så man slipper dra i sig så mycket kalluft när man motionerar i kyla. :)

      Radera